Можливо, ви помічаєте, що розвиток цифрових технологій впливає на ландшафт медіа і на принципи роботи журналістів. Просто передавати повідомлення вже недостатньо. Для допомоги журналістам по збору новинної фактури і коментарів в кінці 2017 року було презентовано проект Deadline в Україні. На майданчику медіа можуть взяти повноцінне інтерв'ю або короткий коментар у експертів різних професій, бізнесу, громадських діячів або студентів.
Нас надихають успішні бізнес кейси
Зосереджені навколо людей
За останні 10 років частка друкованих видань в Україні скорочується, їх поступово витісняють онлайн-ЗМІ. Медіа змушені боротися за оперативність із соціальними мережами, мессенджерами і долати тенденції «фаст-фуд» журналістики.
Ми прагнемо того, щоб спілкування ЗМІ та різних експертів (від новачка до профі) ставало більш зручним та зрозумілим.
Дмитро: Я народився в Україні, моє рідне місто - Рівне. Більше 15 років працюю у великому корпоративному бізнесі, в тому числі в Україні. У великих національних і міжнародних компаніях. Займаюся стратегічним розвитком бізнесу, злиттям і поглинанням компаній. А також супроводом компаній після цих процесів. У 2003 році отримав ступінь MBA в університеті Нотр Дам (США), а зараз завершую отримання докторського ступеня у Франції.
Олександра: Я народилася в Дніпрі, двічі випускник НГУ. Сумарно близько 15 років працювала в середньо-великому корпоративному бізнесі, серед успішних кейсів рішення для Retail, HoReCa, E-commerce, FMCG сегментів. З ринком медіа я серйозно познайомилася вперше в 2015 році.
Олександра: Моя основна професія зосереджена в області маркетингу, в тому числі і PR-комунікацій. Зараз вже і поза Україною. Мої клієнти спілкувалися з журналістами, робили email розсилки прес-релізів, шукали виходи на контакт з редакціями безпосередньо. Але на ринку в Україні не було інструменту, який допоміг би їм встановити нові зв'язки, розширити власну комментарійну програму швидко та недорого. Піарники з цим спостереженням погодяться, ринок України відносно молодий. Строки для помітних результатів зростання PR-GRP в ЗМІ обчислюються місяцями, а не днями. Ми стали дивитися як це робиться в інших країнах, в Англії, США, подібні рішення для різних сегментів давно існують. В кінцевому рахунку, стало зрозуміло що потрібен якийсь механізм який повністю був би орієнтований на журналістів і робив би спілкування прозорим. Очевидно, що якщо буде створений ресурс, і журналістам буде зручно і цікаво користуватися ним, експерти також із задоволенням прийдуть шукати контакт з медіа. У підсумку проект Deadline виявився набагато ширше.
Дмитро: Я увійшов в проект, в першу чергу, як інвестор. Я впевнений, що без серйозних зусиль не можна зробити якісний продукт. Мене досить давно цікавить онлайн бізнес. Всі мої проекти до цього часу були "офлайнові". Так що це можливість для мене зайнятися онлайн проектом на практиці. Це цікаво, а результати можна отримати швидше.
Дмитро: Ми почали обговорювати питання ринку думок і експертизи ще взимку 2017 року. Постійно чули про кризу експертизи в Україні. Цілком очевидно, що в ЗМІ з'являється більш-менш статичний список осіб. Створення платформи, де думки будуть конкурувати за увагу журналіста, здалося нам актуальною ідеєю, яка б розширила і урізноманітнила цей список людей. Це такий свого роду "ефективний ринок експертизи", де можна прозоро конкурувати, передаючи журналісту якісні коментарі для новинних ідей. В середині весни 2017 ми вирішили: будемо робити проект. Поступово сформувалося коло однодумців. А до кінця 2017 року в нас уже був готовий продукт, який почав роботу на початку 2018 року. Зараз, я бачу, що ми не помилилися, інтерес до проекту помітний з різних сторін, на платформі реєструються дуже компетентні експерти, навіть доктора наук, і я радий, такій можливості.
Дмитро: Зараз слово стартап у всіх на слуху, його пов'язують з молодою недосвідченою командою, з першим бізнесом. А це не так. У Силіконовій долині є стартаперів далеко за сорок. Є й ті, кому не виповнилося двадцяти. Стартап - це будь-який новий бізнес, який ще не вийшов на самоокупність і не досяг тих цілей, які ставили творці. Люди без досвіду в бізнесі, звичайно, іноді створюють приголомшливі проекти, але кількість тих стартапів, які не досягнули успіху і про які ми нічого не чуємо і не знаємо набагато вище, ніж хоча б тих, хто досяг окупності. Досвід дає можливість дивитися на все тверезо. Як фінансист я можу оцінити ідею і добре приймаю рішення. Знання в галузі управління проектами дозволяють зробити план реальністю - крок за кроком. Так що не думаю, що тут мені досвід заважає.
Олександра: Створення нового - це завжди здорово, завжди драйв. Хотіла б мріяти, як ідея набирає швидкість в розвитку і приносить користь людям різних професій: перукарям, стилістам, модним виданням, фуд блогерам, дизайнерам, співробітникам державних органів, власникам малого бізнесу, продюсерам, юристам! Дмитро багато читає преси на різних мовах, його спостережливість дозволяє дивитися на ситуацію ринку з різних сторін.
Дмитро: Так, і особисто мені дуже хочеться бачити більше якісного контенту. Підвищення ефективності ринку думок і експертизи напевно зможе цьому допомогти. Хотів би бачити якомога більше українських ЗМІ, працючих на рівні кращих світових газет, журналів, телепередач.
Олександра: Всього в проекті було зайнято на найскладнішому етапі 12 осіб, але далі буде більше. Ми ставимо високі цілі, іноді вони важливіші за ресурси. Deadline - новий продукт на новому ринку, вхід в ринок вирішили не афішувати до запуску веб-сайту, тому доводилося боротися з недовірою на перших етапах спілкування (непублічні інвестори, немає придуманих заслуг і т.п.), поки не почали давати інтерв'ю в ЗМІ. Тому тим, хто все ще думає над тим, чи варто розповідати про себе газетам і журналам, можу точно сказати - варто. Зараз вже є люди, які вірять в ідею і хочуть працювати в команді. Це дуже цінно. І величезних сил надають якраз ті, які приходять з вірою в великі ідеї.
Дмитро: Ми б почали раніше. Незважаючи на всю нашу зваженість в ухваленні рішень, неможливо прийняти єдино вірне рішення і врахувати всі чинники і ризики. Але, з іншого боку, в ретроспективі все завжди бачиться трохи по-іншому.
Дмитро: Без таких планів я б взагалі не став братися за ідею.
ЗМІ, могли б не просто інформувати громадян про події, а допомагати Україні розвиватися. Гарне ЗМІ про подорожі здатне змінити приплив іноземних туристів в країну. А впливове економічне видання однією статтею вплинути на ситуацію на ринку акцій. Все це вже відбувається в світі.
Олександра: Ми спрощуємо спілкування ЗМІ з населенням і через 5 років зможемо співпрацювати з 70% ринку редакцій, ЗМІ та журналістів і 90% піар-агентствами України. Через 10 років, я вірю в те, що Україна зможе прийти до моделі роботи з медіа, прийнятої на інших ринках (ЄС, США), коли якість і об'єктивність контенту виходять на перший план, і редакції займаються не тільки рерайтом інформації (думок), але грамотно адмініструють редакційний процес: планують роботу з розвитку, шукають унікальні історії та новини, думають про можливості для зростання / утримання аудиторії. А ситуаційний підхід до управління, визнання важливості швидкості і адекватності реакції, залишиться сучасним для 90-х років минулого століття. Якщо це на 100% не breaking news контент. Зараз попит на публікації в локальних ЗМІ набагато нижче серед аудиторії. Редакціям належить робота в цьому напрямку, щоб залучити небанального експерта, бізнес або піар-агентство у спілкування.
Я б хотіла, щоб медіа України цікавилися не тільки антикорупційними подіями в країні, публікаціями компромату і критикою друг на друга, а також навчилися помітно створювати позитивні новини, пишалися своєю країною і помічали гарні речі, думали, як покращувати держ. систему і почали допомагати політикам країни приймати якісні рішення. В Україні вже є медіа видання, які приділяють важливу увагу контенту і текстам новин, хочеться щоб таких команд стало більше. Результати досліджень (грудень 2017) по локальних медіа країни можна прочитати тут.
Позитивними змінами, вважалася б велика поява профільних розділів у виданнях про інструменти для бізнесу: графічний дизайн, ІТ-технології, маркетинг для немаркетологів, нестандартні ідеї для дебатів / бізнесу і так далі, створювалися б історії навколо художніх картин, що зберігаються в музеях України, рідкісних антикварних колекцій (не кітч), з'являлося б більше туристичних заміток і рекомендацій для цікавого відпочинку в Україні (туристам чи ні) і так далі, робився б аналіз причин, за якими щось не виходить (закінчити будівництво метро, зробити дороги і т.ін. - що піддається масової критиці) і обговорювалися б конкретні рішення щодо усунення недоліків. Журналістам варто не забувати ініціювати інтерес до подібних тем. Ще я б прибрала будь-які асоціації з радянськими назвами локальних редакцій. В існуючому контексті, люди перестають вірити в авторитетність газет з назвами з минулого, і думаю, що при відповідних зусиллях такі ресурси як Deadline здатні якісно допомогти поліпшити ринок media.
Олександра: Команду вітають різні користувачі. Звичайно є позитивні відгуки з боку ЗМІ! Всі налаштовані дуже позитивно. Журналісти отримують відповіді, експерти - згадки. У портфоліо вже є складні запити журналістів, що стосуються релігії або, наприклад, криптовалюта. Коли ЗМІ за кілька годин отримували фахові коментарі з різними точками зору - це надихає!
Станом на кінець травня 2018 розвиток цифрової журналістики вже підтримують великі та маленькі медіа: ТРК «Україна», 112.ua, «Перший діловий канал», УНІАН, News One, 5 Канал, Na Chasi, Hromadske, Eспрессо, Укрінформ, ТСН, 33 канал, Новамедіа, ТВА та інші. Кожень тиждень маємо нові контакти серед користувачів. Серед експертів та керівників з піару України є відомі бренди, наприклад: Capital System Group, Хюндай Мотор Україна, EnglishDom, UA MUSIC, Всесвітній фонд Природи, COMFY, Visotsky Consulting, ADS Legal Group, Papir, BRDO та інші.
Дякуємо за довіру, запрошуємо нових журналістів та експертів пройти реєстрацію на ресурсі і почати роботу.