• За підрахунками компанії Cushman & Wakefield, витрати на нерухомість складають всього 4,3% від загальних затрат на логістику, тоді як на транспорт припадає 50,3%.
• Незважаючи на значно вищі орендні ставки, витрати на доставку останньої милі є нижчими у міських складів.
• Зменшення відстані від міського складу до першого пункту доставки на 10 хвилин економить 1 млн. євро на рік.
Дослідження міжнародної консалтингової компанії
Cushman & Wakefield показало, що на доставку останньої милі може
витрачатися більше 50% від загальних затрат ланцюжка поставок електронної
комерції.
Результати звіту
«Остання ланка: кількісна оцінка вартості»
обчислені за допомогою моделі «Загальна вартість останньої ланки», яка дозволяє
девелоперам, інвесторам і орендарям кількісно визначати вартість доставки
останньої ланки. «Остання ланка» відноситься до крайнього етапу в ланцюжку
поставок електронної комерції, незалежно від того, чи здійснюється вона автомобілем
чи на електровелосипеді, в міських або сільських районах, до пункту самовивозу
або будинку.
Опитування, проведене в деяких європейських країнах
у 2017 та 2018 році, показало, що очікування споживачів стосовно швидкості
доставки зростають.
Управління останньою ланкою має надзвичайно
важливий вплив на час доставки та її вартість. Cushman & Wakefield пов’язує
величезну частку витрат на доставку останньої милі з неефективним
транспортуванням, особливо це стосується густонаселених європейських міст з
постійними заторами:
1. Незавершена перша спроба доставки
2. Машини не завантажені на 100%
3. Не оптимізовані маршрут та час на доставку
4. Повернення товару не інтегроване в маршрут
5. Нераціональне використання часу до першої адреси доставки та після останньої
Аналіз чотирьох європейських ринків - Лондона, Парижа,
Мадрида і Мілана - показав, що незважаючи на значно вищі орендні ставки, міські
склади постійно знижують вартість останньої ланки доставки у порівнянні з
розподільчими центрами, які зазвичай розташовані за межами міст. Використання
міських складів скорочує затрати на заробітну плату водіїв, витрату палива і
навіть оптимізує використання автомобілів. Підраховано, що скорочення міської
логістики на 20 хвилин дозволяє економити до 2 млн євро на рік (або 4 млн євро
на рік у Парижі).
Дмитро
Пасенков, керівник департаменту складської та логістичної нерухомості Cushman
& Wakefield в Україні, так прокоментував результати
дослідження: «Високі орендні ставки на міські та приміські склади в Європі
виправдовують себе завдяки величезній економії загальних транспортних витрат та
суттєвому скороченню часу на доставку. Рівень цих орендних ставок відображає
зрілість ринку електронної комерції в кожному місті та потребу в таких складах.
Європейські компанії враховують цю тенденцію для прийняття бізнес-рішень щодо
управління нерухомістю, реструктуризації портфеля, вибору земельної ділянки та
оптимізації маршрутів доставки.
Остання ланка є найдорожчою частиною логістичного
ланцюжка поставок, але це також єдина ланка електронної комерції, де
відбувається взаємодія з клієнтом у реальному житті. Оптимізація останньої
ланки не тільки здатна збільшити доходи, але й поліпшити загальну репутацію
компанії завдяки якісному та швидкому обслуговуванню клієнтів».
У довгостроковій перспективі експерти компанії
Cushman & Wakefield очікують, що зелені рішення та технології дозволять
додатково підвищити ефективність дистрибуції. Легалізація в Європі технології
автономних транспортних засобів може мати революційний вплив на транспортні
витрати та створить нові ланцюги поставок.