• Сектор логістики розвивається в умовах збільшення обсягів вантажних перевезень, зростання транспортних витрат, браку робочої сили і перевантаженості доріг.
• Євростат прогнозує, що попит на вантажні перевезення у континентальній Європі до 2050 року збільшиться майже втричі (на 182%) у порівнянні з 2010 роком.
Міжнародна консалтингова компанія Cushman & Wakefield опублікувала
звіт, що визначає нові важливі транспортні коридори, які з'являться до 2030
року та сприятимуть розвитку європейської логістичної галузі.
У звіті «Зміна обличчя дистрибуції» йдеться про те, що первинний розподільний коридор Європи від країн
Бенілюксу до північної Італії, прозваний «Блакитним бананом» (‘Blue Banana’)
через його особливу форму, трансформувався у множинні коридори у відповідь на
розширення ЄС і появу нових автомагістралей.
Європейські логістичні коридори будуть розвиватися і надалі завдяки таким
факторам, як збільшення обсягів вантажоперевезень, які, за прогнозами,
виростуть на 22% протягом наступного десятиліття; транспортні витрати; нестача
робочої сили і перевантаженість автомобільних доріг. На основні зміни впливають
також розвиток електронної комерції, новітні технології, такі як інтернет речей
(IoT), мультимодальний зв'язок і транспортні мережі. Крім того, значний вплив
матимуть політичні проблеми, у тому числі вихід Великобританії з Європейського
Союзу.
Нові логістичні коридори класифікуються як нові ринки, ринки 2025 року або
ринки 2030 року, в залежності від того, коли очікується їх повна
функціональність і готовність до експлуатації (так деякі залежать від наявності
/ надійності інфраструктури або результатів подолання правових перешкод).
Експерти Cushman & Wakefield називають вісім основних логістичних
коридорів, які, ймовірно, визначатимуть європейську логістику в майбутньому.
«Блакитний банан» (‘Blue Banana’) – основний
розподільний коридор, яким товари ввозяться в Європу через порти країн
Бенілюксу, Рейнського регіону Німеччини та далі - у північну Італію. Через
зростаюче значення середземноморських портів, «Блакитний банан» може бути
розширено до Генуї в Італії.
Британський коридор - після
Брекзіту морські, автомобільні та залізничні мережі Великобританії офіційно
перестануть бути частиною транс'європейської транспортної мережі (TEN-T) та
північно-середземноморського коридору, тож ланцюжки поставок Великобританії
будуть більше орієнтуватися на внутрішній ринок. Очікується, що Брекзіт
збільшить залежність логістичної галузі від портів Великобританії.
Ірландський коридор - створюється
новий маршрут для фідерних перевезень між портами Корку і Дубліну в Ірландії та
портами Зебрюгге і Антверпену в Бельгії. Цілком ймовірно, що невелика пропускна
здатність порту Зебрюгге збільшить вантажопотік у сусідній Гент у Бельгії або
навіть у Зеландію в Нідерландах.
Іберійський коридор - наявність в
Іспанії та Португалії кваліфікованої і недорогої робочої сили вже приваблює
німецьких автовиробників. Завдяки новим залізничним лініям та іншим
транспортним сполученням, обсяг перевезень у цьому напрямку може збільшитися
протягом наступних 5-7 років.
Центральноєвропейський коридор – інвестиції в автомагістралі і залізниці
транс'європейської транспортної мережі вже поліпшили систему транспортування
товарів уздовж цього існуючого коридору. Якщо він з часом простягнеться на
північ Італії, то може з'єднатися з «Блакитним бананом» через Болонью та Мілан.
Коридор Північного моря - використання
цього коридору, що з'єднує порт Гамбургу з Копенгагеном і Мальме, буде значно
активнішим після завершення в 2021 році тунелю між Рьодбю і Путтгарденом, який
буде доступний для вантажних автомобілів і вантажних поїздів.
Чорноморський коридор - майбутній
розподільний коридор, який буде з'єднаний із центральноєвропейським «бананом»
після завершення будівництва залізничної гілки Рейн-Дунай та автомагістральної
мережі, що з'єднуватиме Будапешт із Чорним морем. В результаті,румунські ринки,
в першу чергу Бухарест, відіграватимуть
більш вирішальну роль.
Балтійський коридор - зростання
значення країн Балтії як виробничого майданчика буде залежати від
будівництва автомагістральної та
залізничної мереж, що з'єднають цей регіон із Фінляндією, Польщею, Чехією та
Німеччиною. Однак необхідні значні інвестиції в інфраструктуру, а тому розвиток
даного розподільного коридору ймовірний лише в довгостроковій перспективі.
Автор звіту Ліза Грем, керівник департаменту досліджень і аналітики в
сегменті логістичної нерухомості в регіоні EMEA в компанії Cushman &
Wakefield, сказала: «Модель ланцюжків поставок швидко розвивається і
змінюється. Традиційні перевезення на далекі відстані сягнули переломного
моменту, і вкрай важливо, щоб всі сторони працювали разом для забезпечення
безперебійного потоку товарів через Європу. Брекзіт та інші зовнішні чинники змушують
стейкхолдерів у сфері логістики шукати довгострокові рішення. Почасти тому ми
спостерігаємо появу нових логістичних коридорів, оскільки ЄС інвестує в
загальноєвропейську інфраструктуру і нові технології, аби знизити витрати та
підвищити ефективність.
Вивчаючи ключові області для потенційного розвитку, ми оцінюємо, які переваги
вони матимуть від майбутніх схем розподілу. Витрати на транспорт в даний час
складають близько половини загальних витрат на логістику, і вони будуть рости
ще більше, якщо галузь стоятиме на місці через перевантаженість
автомагістралей, брак робочої сили і посилення контролю викидів вуглекислого
газу».
Євростат прогнозує, що попит на вантажні перевезення в континентальній
Європі зросте майже втричі (на 182%) у період між 2010 і 2050 роками. Також на
40% у 2030 році та на 80% у 2050 році зростуть експлуатаційні витрати,
пов'язані з негативним впливом вантажних перевезень на навколишнє середовище
(здебільшого це стосується автомобільних доріг), що змусить компанії адаптувати
свої моделі транспортування, ланцюжки поставок і джерела палива.
Роб Холл, голова департаменту промислової та логістичної нерухомості
регіону EMEA в компанії Cushman & Wakefield, сказав: «Наші майбутні
транспортні коридори розроблені з урахуванням альтернативних видів палива та
мультимодальних перевезень. Щоб залишатися доцільним в майбутньому,
автомобільний транспорт повинен рухатися в бік автономності, щоб зменшити
затори і підвищити рівень безпеки на дорогах.
Підвищення екоефективності автомобільного транспорту – одне із основних
завдань. До 2030 року всі основні автомагістральні коридори повинні будуть мати
зарядні станції для альтернативних видів палива та інші «зелені» технології.
Завдання як державного, так і приватного секторів полягає в тому, щоб зробити
ці екологічні технології фінансово вигідними і високонадійними».
Про
Cushman & Wakefield
Cushman & Wakefield (Нью-Йоркська фондова біржа: CWK) - провідна міжнародна компанія, що
надає консалтингові та агентські послуги в сфері комерційної нерухомості. 48
000 експертів нашої компанії в більш ніж 70 країнах допомагають інвесторам і
орендодавцям забезпечувати виняткову цінність їх нерухомості, втілюючи ідеї в
життя. Cushman & Wakefield входить в число найбільших
консалтингових компаній у сфері комерційної нерухомості в світі з річним
доходом $6,9 млрд. за основними бізнес-напрямками: управління проектами, ринки
капіталу, оцінка, агентські та інші послуги. Щоб дізнатися більше, відвідайте
сайт cushmanwakefield.com або @CushWake в Twitter. Офіційний
сайт: www.cushmanwakefield.com.ua