В Українській Академії Акмеології та НТУУ «КПІ» (Видавничо-поліграфічний інститут) проводяться дослідження стосовно застосування прикладної (професійної) акмеології для підвищення якості освіти та викладання для журналістів. Акме – вершина, пік, вища ступінь чого-небудь, розквіт. Акмеологія – комплексна міждисциплінарна галузь наукового знання, що досліджує: психічно-генетичну сферу людини у розквіті його розумових та фізичних можливостей; об’єктивні та суб’єктивні фактори і найбільш загальні закономірності, що заважають або сприяють якісному розвитку особистості, досягненню вершин професійної діяльності – акме.
В Українській Академії
Акмеології та НТУУ «КПІ» (Видавничо-поліграфічний інститут) проводяться
дослідження стосовно застосування прикладної (професійної) акмеології для
підвищення якості освіти та викладання
для журналістів.
Акме – вершина, пік, вища ступінь чого-небудь, розквіт. Акмеологія – комплексна міждисциплінарна галузь
наукового знання, що досліджує: психічно-генетичну сферу людини у розквіті його
розумових та фізичних можливостей; об’єктивні та суб’єктивні фактори і найбільш
загальні закономірності, що заважають або сприяють якісному розвитку
особистості, досягненню вершин професійної діяльності – акме.
Проблема безпосередньо пов’язана з науковими та
практичними завданнями, які стоять перед Академією та Університетом, де працює
автор. Ця проблема якісного
професіонального акме- навчання, акме- працевлаштування студентів-журналістів та
якісного акме- викладання на поточний момент є вельми актуальною не тільки для
студентів НТУУ „КПІ”, але і для всіх майбутніх і працюючих журналістів та і для
всіх студентів навчальних закладів, де готують інноваційних акме-
журналістів.
Мета автора
полягає у досліджені проблеми підвищення якості навчання та викладання для
журналістів на сучасному етапі розвитку інноваційних
інформаційно-коммунікаційних технологій та застосування до цього нової
кібернетичної (комп»ютерної) математичної психологічно-акмеологічної генетичної
технології. Метою автора є також створення Міжнародного Українського Центру технологій акмеології освіти
журналістів для впровадження нового навчально - науково-практичного
інвестиційного напрямку «інноваційні
технології акмеології та кібернетичної акмеології з якості навчання та
викладання для журналістів”, а також
створення творчої між університетської акме- лабораторії з проблем
тестування, діагностики та професіональної орієнтації і працевлаштування
журналістів.
Освітня технологія на сучасному етапі
розвитку людства визначається наступною концепцією: це комплексна сукупність
інтегрованих когнітологічних моделей, які призначені для підвищення
ефективності процесу накопичення, передачі та засвоєння знань від педагога до
учня, з метою їх науково-практичного та організаційно-методологічного
використання.
Методологічна
основа концепції сучасної освітньої технології - це: теорія розвивального навчання;
ідея єдності та взаємозв’язку національного і полікультурного; наукові
положення про психологічні закономірності розвитку обдарованої/необдарованої
особистості; інтегрованість теорії, практики та їх творчої. суспільно-цінної
реалізації;взаємозв’язок парадигм: творчості;інтелектуальності (вербального
інтелекту); енциклопедичності; соціальної орієнтованості, компетентності та
комунікативності; когнітивних особистісних характеристик;мотивації.
Таким чином, КІБЕРАКМЕОЛОГІЯ
– це нова і перспективна наука, яка охоплює широку і глибоку царину проблем,
питань, функцій розвитку гармонійної особи у теперішній час на Україні. При
цьому Акме-Людина будує та реалізує своє функціонально-гармоніне життя на основі; саморегуляції,
самоорганізації, самодетермінованісті, самовдосконалення, самореалізації,
самоцінності, саморозвитку, самовиразу, само актуалізації тощо. Студенти-журналісти
тестуються на відповідність їх акме-можливостей та професіограм і психограм. Запропонована
концепція, принципи та модель, яка реалізується в Українській Академії
Акмеології та в НТУУ «КПІ» на думку автора дозволяє педагогічним працівникам
(студентам, асистентам, доцентам, професорам тощо) ефективніше будувати
поточний і перспективний учбовий процес, та вдосконалювати методи і технологію
передачі і засвоєння учнями нових знань. Розробляються кіберакмеологічні Акме-ІС (КА-ІС) для аналізу та дослідження
потенційно-ресурсних можливостей Особи на основі її індивідуальної поліакмової
моделі з метою видачі рекомендацій, методик, технологій для досліджень акме-
точок Людини у галузях фізичного, духовного, психічного гармонійного розвитку
на основі: Самоаналізу, Самовдосконалення, Саморозвитку, Самокреативності,
Самореалізації, Самоактуалізації, Самоорганізації, Самовизначення,
Самоконтролю, Самозацікавленості, Самокерівництва, Аутотренінгу тощо. Автором
започаткований Інтернет Центр технологій
акмеології освіти. Його основні напрямки наукової діяльності полягають
у наступному: акселерація якості акме- навчання та якості акме- викладання;
акселерація професійної діяльності та актуалізація особисто-професіонального
розвитку професорсько – викладацьких кадрів на основі кіберакмеології (КА);
кіберакмеологічні проблеми розвитку професіоналізму акме- особи - викладача - когнітолога;
кібер- акме- діагностичні методи дослідження у професійній роботі особи;
кіберакмеологічний професіоналізм діяльності особи у екстремальних ситуаціях;
кіберакмеологічні особливості підбору та формування керівником творчого
колективу; розробка та впровадження Кіберакмеологічних прикладних технологій як
засобів. креативного: саморозвитку особи; самовдосконалення особи; самоосвіти
особи; застосування кіберакмеології для
вивчення і розвитку креативного потенціалу особи викладача та її
рефлективності; кіберакмеологія та розвиток ауто психологічної компетентності
особи викладача з метою зберігання
професійного здоров’я та підвищення професійної компетентності; розробка
кіберакмеологічних алгоритмів продуктивного вирішення проблем особи викладача;
кіберакмеологічні психологічні основи професійної діяльності особи викладача;
застосування сучасних прикладних кіберакмеологічних психо технологій;
кіберакмеологічні психологічні особливості формування та функціонування
суспільного образа життя професорсько – викладацьких кадрів; кіберакмеологічний
менеджмент професорсько – викладацьких кадрів; кіберакмеологічна мотивація
професійної діяльності та досягнення успіхів: у кар’єрі; у творчому житті; у здоров’ї; у фінансовому
благополуччі тощо.
За додатковою інформацією, будь ласка, звертайтеся.