pixel mautic

Deadline - сервіс №1 для журналістів в Україні. Дізнайтесь як ми допомагаємо журналістам і як це працює для експертів чи піарників.

Deadline Блог - сервіс №1 для журналістів України
Главная > Блог > Уроки піар > «Маша, я буду судитися!!!» Як ЗМІ реагують на вимогу видалити матеріал: 5 варіантів від 20 спікерів

«Маша, я буду судитися!!!» Як ЗМІ реагують на вимогу видалити матеріал: 5 варіантів від 20 спікерів

Уроки піар

«Маша, я буду судитися!!!» Як ЗМІ реагують на вимогу видалити матеріал: 5 варіантів від 20 спікерів

16.08.2019 8307

У ЗМІ з'явився негативний матеріал про вашого боса, клієнта чи компанію заголом? Перше, що вирішує зробити піарник - вимагати видалення статті. Але у 99% випадків медіа відмовлять в цьому. Що робити, коли негатив є, а знищити його неможливо.

Спiкер

Карина Крупенченкова

Про автора:

Член НСЖУ, член Международной федерации журналистов, PR-менеджер со стажем более 10 лет, из них не менее 4 лет в журналистике. Автор статей о криптовалютах и блокчейне, корреспондент MMR, Журналист Украины, в 2014-2015 главред журнала о медицине. В 2013 году вывела в призеры газету фонда Ахметова в ранг “Лучшее корпоративное медиа Украины”. Знаю много о работе редакций и медиа в Украине. 2017-2019 редактор Deadline. Пожалуйста, не стесняйтесь ко мне обратиться.

Більшість новинних організацій не хочуть видаляти матеріали зі своїх сайтів, і це цілком обгрунтовано. По-перше, їм не хочеться порушувати цілісність архіву. По-друге, задовольнивши один запит, доведеться задовольняти всі наступні.

Деякі ЗМІ все ж експериментують з альтернативними способами роботи з неугодними матеріалами, що допомагає їм і запис залишити, і задовольнити запит людини.

Щоб краще розібратися в проблемі, варто поглянути на причини, за якими люди вимагають видалення матеріалів:

  1. Джерело вважає, що в історії містяться спотворення або неточності.
  2. З людини були зняті звинувачення/виправданий судом, тому хоче очистити свою репутацію в ЗМІ в тому числі.
  3. Каяття джерела: людина шкодує про те, що сказав і хоче прибрати своє ім'я або свої слова з матеріалу.
  4. Каяття автора: журналіст збентежений тим, що він написав й опублікував.

Отже, що робити, коли ЗМІ відмовляють вам у видаленні матеріалу, а бос вимагає швидко розв'язати цю проблему.

Повне видалення матеріалу

Цей захід вживається ЗМІ вкрай рідко. Матеріал може бути видалений лише за підстав, що людині погрожує смертельна небезпека, але це потрібно ще довести. Наприклад, редакція може видалити статтю або колонку, якщо автору постійно погрожують розправою відомі чи невідомі особи й вимагають знищити інформацію. Доказом для редакції може бути запис телефонної розмови, письмова погроза тощо.

Створити доповнення

Альтернативним шляхом може стати доповнення вже до існуючого матеріалу. Негатив, звісно, нікуди не подінеться, але після закінчення статті редакція може додати ще один блок, як "Продовження", "Поки готувався номер" тощо. Саме у цій частині будуть дописані факти, які спростовують раніше викладену інформацію або ж додані пояснення на користь компанії чи певної людини. Але вам потрібно довести, що факти, що були опубліковані раніше, не відповідають дійсності.

Написати продовження історії

Редакції ЗМІ відстежують розвиток ситуації чи конфлікту на протязі кількох місяців або навіть років. Тому, якщо ви не згодні з інформацією, що була опублікована раніше, запропонуйте ЗМІ написати продовження історії, де ви представите вашу точку зору або ж достеменні факти. Але не забувайте, що редакція залишить посилання на початок історії, тобто першу статтю з відкритим негативом. Цього позбутися неможливо. 

                      

Видалити ім'я героя чи компанії

Це дуже непопулярний метод для ЗМІ, адже із видаленням даних про компанію чи героя різко знижується рівень довіри до журналістського матеріалу. Тому медіа йдуть на такий компроміс не часто. Редакція може видалити повне ім'я героя чи залишити тільки його ініціали або ж видалити назву компанії, залишивши лише першу літеру. Але для цього у ЗМІ мають бути дуже вагомі підстави.

Внести корективи

Якщо компанія вимагає видалити статтю й має на це дуже вагомі підстави, редакція може запропонувати альтернативний варіант — внести корективи у вже існуючий матеріал. Адже видаляти статтю повністю ніхто не буде. 

Менеджер Deadline може працювати на Вас

Керуємо репутацією компанії або персони:

  • Повноцінний аутсорсинг завдань
  • Моніторинг ЗМІ та аналітика
  • Ефективніше ніж штатний піарник
Детальнiше

Пам'ятайте, що змусити ЗМІ видалити статтю може тільки суд. Тому спробуйте домовитися спокійно та внести корективи. Але ми не радимо починати судовий процес без дуже вагомих причин. Адже скривдивши відносини зі ЗМІ один раз, дуже важко не втратити довіри та прихильність інших медіа. Deadline допомагає

Терміново шукаємо експертів

Популярне
Останнє
Про Deadline пишуть

Безкоштовні уроки PR поштою?

Про PR та медіа для бізнесу
і окремих фахівців

Вже підписались: 29854

Створюйте цiкавi статтi в медiа Украiни!