Вони знають, як боротися з негараздами та розвивають міцні медіа зв’язки між компанією та ЗМІ. Здається, що говоримо про Супермена? Deadline створив статтю про це, за якими якостями розрізнити середньостатистичного піарника від абсолютного чемпіона.
Навчатися, щоб робити менше помилок
Найкращі PR-фахівці розуміють, що слід багато навчатися у своїх колег і звертати увагу на їх помилки, щоб не робити власні. Крім того, піарники повинні проявляти зацікавленість у розвитку власних професійних навичок. Фахівець повинен бути розвиненим у сфері маркетингу, менеджменту, копірайтингу, зв’язків з громадськістю, SMM та, деколи, консалтингу. Піарник повинен чітко розуміти тематику, яку просуває. Тому варто зауважити, що він завжди хоче і повинен вивчати нове, отримувати додаткові знання на спеціалізованих курсах, тренінгах та івентах.
Досвід у журналістиці - це перевага
Більшість піарників, перед початком своєї кар’єри мали досвід робити в якості журналіста у соціальних, політичних чи культурних виданнях. Завдяки цьому, фахівець вміє працювати з різними видами інформації. Він вміє написати хороший текст, знає де шукати ідеї, має хороший смак і обширну контакту базу серед колишніх колег. А саме це і є секретом успішної піар-компанії. Варто зазначити, що окремим плюсом буде досвідом робити в менеджменті, SMM, HR чи у сфері торгівлі. Усі фактори позитивно впливають на динамку розвитку піару компанії, оскільки у фахівця всюди є «друзі», які готові допомогти з висвітленням новини.
Витримка на критику
PR не для легковажних, кажуть піарники. Професіонал своє справи знає як відреагувати на критику з боку конкурентів чи ЗМІ, вміє приймати самостійні рішення та чітко знає, коли потрібно говорити, а коли потрібно мовчати. Досить часто, проблеми виникають не тільки у медіа-просторі, а й всередині компанії, розповідає Олена Дальська-Латосевич, керівниця відділу PR та комунікацій у Head of PR & Communications в WePlay! Esports.
В мене був досвід роботи з досить різними клієнтами (коли я працювала в агенції), і помилки траплялися тоді, коли клієнт не прислуховувався до моїх професійних порад. Був випадок, коли поради не проводити прес-івент в конкретний день і час проігнорувалися. У результаті ми мали значно менше медіа-покриття ніж могли мати, бо це був початок серпня, коли багато журналістів знаходилися у відпустці
WePlay! Esports
Вміння планувати та дотримуватись дедлайнів
Фахівець повинен знати як складається контент-план, які інструменти для цього використовувати та вміти передбачувати форс-мажори ще на етапі формування ідеї. Крім того, піарник повинен розуміти, що недотримання дедлайнів негативно впливає на імідж компанії та може знищити усю піар-стратегію.
Бажання зробити проект ефективним
Коли піарник зацікавлений у роботі, що робить, він створює продуманий та цікавий для аудиторії контент. Професіонал намагається уникати безглуздих помилок, які потенційно, можуть спровокувати на скандал в Інтернеті, ЗМІ чи серед громадськості. Натомість, розвивати експертність компанії, підігрівати інтерес серед потенційних клієнтів та налагоджувати зв’язки серед медіа.
Пакет обов'язків піарника
У списку обов’язків професійного піарника на першому місці стоїть вміння слухати.
Крім того, до списку обов’язків можна віднести:
- Висловлювання позиції компанії;
- Дотримання професійного етикету;
- Створення актуального контенту;
- Мультизадачність.
І наостанок додамо, що професіонал свої справи завжди має охайне і цікаве резюме й об'ємне портфоліо. Наша редакція додає, що піарники можуть бути не ідеальними і не відповідати деякими пунктам, але вони завжди повинні бути найкращими.
Працюйте тільки з професіоналами. Dealine допомогає