Жорстке правило карантину говорить — якщо бізнес не перейшов в онлайн, то він довго не проживе. Деякі бренди швидко скоротили витрати та пішли в тінь, а інші знайшли способи обернути ситуацію на користь.
Однозначно потрібно активно вести комунікацію, але робити це обережно. Відповідно до недавнього дослідження Kantar, 75% респондентів вважають, що брендам не слід використовувати ситуацію з коронавірусом для просування, і 40% проти гумору на цю тему. Відповідно, в повідомленнях хотіли б чути більше, як бренд допомагає в повсякденному житті — 77%, про їх зусилля, щоб впоратися з ситуацією —75%, і обнадійливий тон у повідомленнях — 70%.
У каналах комунікації ситуація теж змінилася. Перегляд веб-сторінок збільшився на 71%, ТБ на 63% і використання соціальних мереж теж на 63%. Тому, розуміючи нові очікування й активність аудиторії, підібрали правильні інструменти для комунікації, а також для аналізу ситуації, щоб швидко підлаштовуватися під нові реалії:
Адаптація контенту
В умовах карантину адаптувати до нових потреб аудиторії потрібно не тільки послуги та товари, але й контент. Перегляньте заплановані матеріали і те, як їх можуть сприйняти в розпал кризи. Бажання отримати прибуток в сьогоднішніх реаліях навряд принесе успіх в довгостроковій перспективі. Краще проаналізувати сильні та слабкі сторони компанії та розставити правильні акценти в комунікації.
Що допоможе: AnswerThePublic
Слідкуйте за конкурентами та компаніями, які вже створили успішні кейси під час пандемії, але й не забувайте генерувати власні ідеї. Якщо їх немає, тоді на допомогу — AnswerThePublic, сервіс, який покаже популярні запити за вашими ключовими словами. З переваг сервісу: у безкоштовній версії доступно 3 запити в день..
Не допустіть PR-кризи
Навіть хороші справи комусь можуть не сподобатися, особливо в умовах кризи. Споживачі можуть неправильно зрозуміти слова або дії та, як результат — негатив. Проявіть більше турботи до своєї аудиторії. Завжди відстежуйте всі згадки про компанію в ЗМІ та соцмережах, реагуйте на них, ведіть діалог і пояснюйте свої дії.
Що допоможе: LOOQME
PR-криза в нинішніх економічних умовах — недозволена розкіш. Тому так важливо оперативно відстежувати навіть найнезначніший негатив. Робити це руками в режимі реального часу практично нездійсненне завдання. Рятівна шлюпка для компанії в умовах кризи — сервіс LOOQME. Система моніторить соцмережі та всі види ЗМІ, а коли з'являється нова згадка, надсилає сповіщення на публікацію протягом 5-10 хвилин. Процес збору та аналітики згадок повністю автоматизований: потрібно лише вказати необхідні ключові запити. Наприклад, власну компанію, продукт або конкурентів. З переваг: у системи зручний інтерфейс, вся аналітика візуалізується в графіках та є можливість налаштування індивідуальних звітів.
Використовуйте багатоканальний зв'язок з вашими клієнтами
Social Media Marketing. Згідно з дослідженням ODM, 65% респондентів вважають, що соціальні мережі посилюють кризу. Але 55% вважають, що вони допомагають впоратися з цим. Пам'ятайте, що саме в соцмережах знаходяться адвокати вашого бренду, а коли, як не зараз, компаніям потрібна підтримка лояльної аудиторії. Навіть якщо ваш бізнес складно перевести в digital, працюйте на перспективу. Не втрачайте можливість у створенні унікального та корисного контенту, який підвищить впізнаваність бренду.
Що допоможе: Popsters
Зараз чудовий час для брендів, які бажають вирізнятися з-поміж конкурентів. Але перед тим як коригувати власну стратегію, необхідно проаналізувати всіх гравців на ринку. Сервіс Popsters допоможе швидко побачити, які пости збирають найбільше реакцій. З переваг: у сервісу передбачений безкоштовний тестовий період та можливість аналізувати до 10 акаунтів одночасно.
Еmail-Marketing. Фахівці кажуть, що компанії, які продовжують реалізацію своєї контент-стратегії, зможуть набагато ефективніше відновляться після закінчення кризи. З початку березня кількість розсилок збільшилася в 10 разів. Можливо, це пов'язано з віддаленою роботою більшості компаній, але нехтувати цим трендом для власної вигоди точно не варто.
Що допоможе: MailerLite
Грамотний email-маркетинг необхідний завжди. Якщо ще немає розсилки — почніть це робити. З нескладними листами цілком впорається MailerLite. З переваг: зручний редактор, для якого не потрібно ніяких спеціальних знань верстки або HTML. Власний дизайн можна створити простим перетягуванням блоків.
Перегляньте рекламні пропозиції
В період кризи багато компаній скорочують бюджет на рекламу, інші навпаки — її масштабують. Людей в інтернеті зараз більше ніж будь-коли, але перед тим, як приймати імпульсивні дії, дайте відповідь — чи потрібні ваші послуги або продукція в період карантину? Якщо відповідь виявилась позитивною, почніть тестування: спочатку виділіть меншу суму на рекламу, і з позитивним результатом — почніть її збільшувати.
Що допоможе: GoogleTrends, GoogleAds,Facebook Ads
Для діджитал-маркетолога зараз недостатньо просто перезапустити рекламу — потрібно перевірити тренди, переписати оголошення. З огляду на те, що тема коронавіруса зараз найактуальніша, можна залучити додаткову аудиторію, додавши відповідні слова в рекламу. Однак це правило допоможе тільки тим брендам, чиї послуги або товари дійсно мають відношення до цієї теми. В іншому випадку ви ризикуєте потрапити в нерелевантну аудиторію — трафіку буде багато, а покупок мало.
А щоб отримати безкоштовну статтю у ЗМІ, подивіться відкриті запити Deadline.