Директор та засновник Агенції публічних комунікацій Perfect PR Наталія Улинець у медіа бізнесі понад 10 років прогнозує позитивні зміни для ЗМІ протягом наступних 5 років в Україні. Це практично факт, що за останні роки ЗМІ дуже діджиталізувалися і зайняли активне місце на медіаринку. А ті медіа, що не змінилися, - “померли”. Говорячи про зміни, варто сказати про технічні виклики і медійні виклики - це виклики форматні, які постали безпосередньо перед редакціями. Основна зміна, яку зараз намагаються переслідувати рейтингові ЗМІ, це ставка на візуальну подачу інформації - цифровий фото- та відеоконтент. Але, разом з тим, класичні формати - інформаційні повідомлення, аналітичні матеріали - нікуди не зникнуть. Алей, в той же час, на думку Наталії, класичні жанри, які тримають і найближчими роками будуть тримати увагу читачів.
Про подачу інформації
«Як на мене, вона не так змінилася, як просто вдосконалилася. Сьогодні редакції відходять від великих текстів на користь до фото-, відеорепортажів, стрімів, тізерів. У конкурентному середовищі важливо дотримуватися двох принципів - або першим виходити з інформацією, або подавати її не так, як інші. Ті медіа, що надають перевагу візуальному контенту, формату фото-, відео-, перебувають у виграші, на відміну від тих, які послуговуються тільки текстовими матеріалами. Один із викликів перед ЗМІ - це вже не просто оперативність, а подача інформації у форматі “тут і зараз” завдяки прямим трансляціям, висвітленню подій без монтажу і без постановок».
Як залучити й утримати аудиторію? Якісним контентом. І крапка
Про вплив соціальних мереж
«Я б сказала, що соціальні мережі доповнили ЗМІ і стали для них певним викликом, адже зараз кожен, хто має сторінку у соцмережі, вважає, що може бути сам собі медіа. Але все ж таки соціальні мережі для ЗМІ - це передусім спосіб дистрибуції і ретрансляції. Зараз активно побутує думка, що соціальні мережі можуть замінити ЗМІ, але це не так, і цей тренд відійде дуже швидко. Адже ми все більше переконуємося, що соціальні медіа є радше тими майданчиками, які тільки формують і провокують інформаційні шуми, а якісні, рейтингові медіа працюють за принципом об’єктивності та підтвердження інформації, чого, звісно, немає в соціальних медіа. Тобто якоюсь мірою соціальні мережі доповнюють медіа, допомагаючи їм ретранслювати свій контент, а якоюсь мірою - провокують інформаційні шуми, на які медіа теж повинні зважати. Дуже часто інформація в соціальних медіа може слугувати хорошим інфоприводом чи хорошим джерелом для підготовки серйозних матеріалів, розслідувань, джерелом інформації, яка провокує журналіста порушити ту чи іншу тему».
Розвиток і вихід на вищі щаблі, зміна мислення медіаменеджерів, а відповідно - комерціалізація ЗМІ і їхня незалежність. Це мій особистий позитивний прогноз.
Про шлях до успіху в ЗМІ
«Щоб досягти максимальних результатів, треба працювати відповідно до бізнес-плану і відповідно до бізнес-стратегії. Якщо в медіа немає цих складових, немає бізнес-підходу - це медіа буде неуспішним. Воно буде просто майданчиком, який висвітлює точку зору того чи іншого інвестора, політика, бізнесу. Якщо медіаменеджери перестануть «сидіти» на грошових дотаціях у власників медіа, як наркозалежні «на голці», а почнуть змінювати внутрішні і зовнішні адміністративні підходи у редакціях, підвищать свою самооцінку і медіаерудицію, то зміниться і сам медіаресурс. Особливо це стосується регіональних медіа. Особисто у мене щодо них дуже позитивний прогноз. Тобто чим вища комерційність медіа, тим вища його успішність. А над комерційністю треба працювати бізнес-підходами».
Про пошуки талановитих журналістів
«Зараз є дуже багато якісних освітніх програм для журналістів і для редакцій, відкрито дуже багато навчальних можливостей. І журналіст, як і будь-який фахівець з іншої сфери, повинен постійно вчитися, адже з’являються нові тренди і потреби аудиторії у нових форматах інформації. Медіа діджиталізується, причому виклик для журналіста ХХІ століття - бути не просто журналістом, а ще й контент-менеджером, розуміти медіаменеджемнт. Тобто він повинен універсалізуватися - в будь-який момент взяти камеру або подати свій медіапроект у форматі, наприклад, мультимедійного лонгріду. Журналіст повинен розвиватися.
Як залучити й утримати аудиторію? Якісним контентом. І крапка».