Пол Манафорт отримав близько 12 млн. доларів за піар-кампанію лідера в Америці у 2016. І це тільки офіційні дані. Якими навичками повинен володіти PR-фахівець, щоб вміти вирішувати лідерські завдання. Deadline запитав у портала Хедхантер, які є дані. Автор відповіді презентує у статті
В яких галузях країни найбільш потрібні PR-фахівці
Аналіз бази вакансій та резюме порталу hh.ua показав, що за останній 2018 рік PR-фахівців найчастіше шукали компанії, котрі працюють у таких галузях як «Інформаційні технології, системна інтеграція, інтернет» (20%), «ЗМІ, маркетинг, реклама, BTL, PR, дизайн, продюсування» (18%), «Послуги для бізнесу» (16%), «Роздрібна торгівля» (10%) і «Громадська діяльність, партії, благодійність, НКО» (5%).
Портрет українського піарника
Якщо говорити про пошукачів, то у PR-сфері більшість претендентів на посади – жінки. 68% резюме розміщені саме ними. Окрім того, 92% PR-спеціалістів, які шукали роботу за останній рік, мають вищу освіту. Однак це не обов'язково вузькопрофільна освіта. Часто в PR йдуть люди з освітою журналіста, філолога, соціолога і т.д.
Навички, які потрібні PR-фахівцю
Серед потрібних професійних навичок компанії хочуть бачити ці:
- знання та використання PR-інструментів,
- організація заходів,
- управління проектами,
- ведення переговорів,
- написання текстів,
- просування бренду,
- маркетингові комунікації,
- організація пресконференцій
- робота зі ЗМІ.
Варто зауважити, що аналіз бази вакансій та резюме, розміщених на hh.uа, демонструє, що ті й самі пошукачі у своїх резюме часто вказують серед навичок – комунікабельність, вміння знаходити спільну мову з колегами, партнерами та клієнтами.
Комунікативна компетентність включає знання щодо процесу міжособистісної та інших видів комунікації в цілому, вміння вибудовувати та направляти у потрібне русло конструктивний діалог з різними людьми, а також сукупний досвід ділового спілкування.
PR-спеціалісти знають, що це за навичка і як її можна і варто реалізовувати на практиці для досягнення мети та вирішення бізнес-задач. При цьому комунікація може бути направленою, як на зовні – партнери / клієнти, так і бути зорієнтованою на внутрішню цільову аудиторію – колектив.
Якщо говорити про конкуренцію у даному секторі, то треба зазначити, що на сьогодняшній день існує дві кваліфікаціїї піар-фахівців: ті, що виступають лише винонавцями, й ті, що вміють керувати процесами, простором навкруги компанїї.
Фахівці, які мають досвід побудови комунікацій з нуля, більш затребувані на ринку праці, та можуть бути прийняті до штату організації або працювати на умовах фрілансу. Такі фахівці повинні мати навички:
- створення комунікаційної стратегії;
- створення інформаційної політики;
- вміти спілкуватися з журналістами та забеспечувати публікації матеріалів;
- вміти реагувати на репутаційні кризи та попереджувати їх;
- тощо.
краинскийСкільки заробляє PR-фахівець у місяць
Щодо зарплатної вилки у сфері, то вона залежить від багатьох чинників: сфери діяльності компанії, рівня фахівці і об’єму виконуваного функціоналу, тощо. Якщо подивитися на вакансії, то зарплатні пропозиції для PR-менеджерів стартують із 8 000 – 10 000 грн і можуть сягати 3 000 у.о.
Deadline проводив анонімне опитування, серед 30 директорів українських компаній, просили відповісти коротко на одне питання "навіщо вам піар-менеджер в штаті"?
- 25% директорів розповіли, що піар-менеджер потрібен для відповіді на вхідні імейли від журналістів, оскільки їх приходить до 30 штук в місяць і нікому відписуватися;
- 20% директорів відповіли, що піарник в штаті, тому що їх конкурент має піарника в штаті;
- 20% сказали, що заволікають піарника в переговори і врегулювання конфліктів;
- 15% повідомили, що піарник потрібен для написання текстів статей та розміщення їх через комерційні відділи ЗМІ;
- 10% сказали, що піарник створює щотижневі прес-релізи і веде розсилки з новинами і подіями бізнесу, наповнює текстами корпоративний сайт;
- 10% не змогли чітко відповісти або відповідь не ясна.
Якщо у вас не має піарника, ви можете самостійно відповідати журналістам. Якщо відповідати 1 раз на день, то через 10 днів можна розраховувати на 10 публікацій. Непогано!